Monday, April 20, 2015

Minunata Praga - primele impresii

O vacanta neasteptata este, de multe ori, mai savurata decat una indelung planuita. Asa ni s-a intamplat noua in zilele trecute. Am profitat de o oferta imbatabila a celor de la Tarom Tours si am fugit 4 zile la Praga (teoretic 5 zile 4 nopti, practic, datorita zborului de dimineata, am avut 4 zile pline si 4 nopti - la fel de pline :)) )

Zbor perfect - dis de dimineata cu Tarom - decolare 8.05, aterizare 8.55 la Praga. Dupa ce ne-a recuperat bagajele si am scos coroane de la bancomatul UniCredit aflat in fata iesii inspre mijloacele de transport la Terminalul 1 ne-am suit in autobuzul 119. Zic de la inceput ca transportul public este exceptional in Praga. Vine la minut (aveti in fiecare statie orarul tuturor mijloacelor de transport ce opresc acolo) si se pot regla ceasurile dupa tramvaiele care sosesc la marele fix. In timpul zilei predomina tramvaiele, care sunt inlocuite dupa ora 21 de autobuze (o manevra buna, când se decongestioneaza traficul).
Dupa nu mai mult de 45 de minute (schimbat autobuz 119 cu tramvai 20) am ajuns la hotel "Roma", aflat extrem de convenabil exact langa statia tramvaiului, pe strada Ujezd.
Hotelul... de 4 stele. Pline. Receptie mare, eleganta, aerisita. Acvariu simpatic, cu un rechin de dimensiuni mici si cativa frati de ai lui Nemo :) Wifi gratis peste tot. Camera imensa, pat king size, ferestre mari acoperite de perdele dublate - pentru somnorosii care nu vor sa fie treziti de razele soarelui in vacanta. Cosmetice de toate felurile in baie - întotdeauna semn bun pentru hoteluri care tin la standardul si numele lor.
Datorita orei foarte matinale, lasam bagajele si plecam in explorare.
Podul Carol (Karluv Most - Charles Bridge) se afla la doar 500 de metri, in mers taraganat de vacanta, in ritmul opririi la fiecare cladire si magazinas.

Prima oprire a fost la Biserica Sfinte Fecioare Victorioase - http://www.pragjesu.cz/en/the-appearance-of-the-statue/. Construita prin secolul XVI ca o capela luterana, dupa batalia de la Muntele Alb - 1624 (care a marcat mult istoria Cehiei si o voi tot pomeni) a fost daruita de catre Rudolf al II-lea ordinului Carmelitilor Desculti. In interiorul extrem de bogat decorat (baroc, regasit in extrem de multe biserici din Praga) se afla Statuia Pruncului Isus. Aceasta se pare - asa cum zic legendele - ca a apartinut Sfintei Teresa din Avila. Coroana purtata in prezent (de fapt, asezata langa Prunc) este daruita de catre Papa Benedict in 2009.

Vremea.. cam innorata si cu ceva amenintari de ploaie, si nici foarte calda. Veniti dupa duminica in care la Bucuresti erau cam 26 de grade... am tremurat putin. Ajungând pe caldarâmul minunatului pod, am observat ca alegerea perioadei a fost intr-adevar benefica - imediat dupa vacanta libera a majoritatii elevilor din Europa (cea de dupa Pastele Catolic), trupele de turisti era diminuate vizibil, deci puteam sa ne bucuram in voie de peisaj.

(era frig, se vede, nu?? :))))

Dupa plimbarea obligatorie pe pod am coborat in Parcul Kampa, aflat exact in spatele hotelului. este o zona minunata pentru plimbare, unde se afla si faimosul zid John Lennon

Inca din 1980 - desi un zid simplu, fara nimic... "atragator" a devenit suportul declaratiilor anti-comuniste in maniera grafitti, inspirata de Beatles. design-ul lui se schimba periodic, asa ca daca mergeti peste cateva luni acolo veti vedea alte imagini. De mentionat ca zidul apartine Marii Priorii a Cavalerilor de Malta si prin bunavointa lor ( :) ) se permite pictarea lui .... :)
Exact vis-a-vis este ambasada Frantei. de fapt in toata zona Kampa sunt multe sedii de ambasade.

Parcul Kampa este strabatut de paraul Certovka, iar pe el se afla 2 mori, inca functionale. Langa una dintre ele il puteti vedea pe Spiridusul Apelor... verde si malos, care trage oamenii in adâncuri.

Desi pare greu de crezut, paraoasul Certovka creste la inundatii in dimensiuni impresionabile, ajutat de mareata Vltava. Pe tot cuprinsul parcului cladirile poarta marca inaltimii inundatiilor - cea mai inalta fiind cea din 2002, cea de mai jos de la 1880. Urma de la 2002 este undeva pe la 188 cm....

Vederea inspre moara si statuia Spiridusului Apelor se face de pe un mini-pod al indragostitilor, unde perechile isi pot agata lacatele personalizate :)

N.B: pozele insorite sunt din alta zi... dar meritau puse aici pentru razele soarelui :)

Cateva reprize de ploaie, mai intensa, ne-a gonit spre masa de pranz, la Kamparium - http://www.kamparium.cz/index-en.html

Cu ce puteam incepe decat cu minunata bere ceheasca - stiu ca e un cliseu fantastic, dar e fantastica. aromata, chiar si cea amara, atat de usor de baut si in plus.. foarte ieftina :))). spre exemplificare, cea mai scumpa bere (la 0,5litri) pe care am baut-o a fost undeva la 59 de coroane (la 26 coroane un euro, ajungem la fantastica suma de 2,26 euro... in restaurante si baruri! Aici berea provenea din micro-beraria Mestansky, cu 3 sortimente: 11, 12 si 13 grade :)) (fondata pe la 1517... http://www.pivovar-policka.cz/index2.htm)

Le-am incercat pe toate, bineinteles .... :))

Am inceput cu o supa de usturoi

si un traditional carnat marinat, denumit foarte inspirat "Utopenec", adica .... "inecatul" :))

Si am continuat cu un gulas

si niste galuste de cartofi umplute cu carne afumate... pentru mine o parte din gustul copilariei - "Grenadir Marsch"

absolut satui dupa asa rasfat, ne-am retras la hotel pentru o siesta de vacanta - pregatirea pentru turul orasului, programat seara.